ابراهيم ابوالسعود دردرة

مرحبا بك في موقعك
نتمني ان نفيدك ونفيد الجميع
مع تحيات
محاسب/ ابراهيم ابوالسعود
himasaoud@yahoo.com

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

ابراهيم ابوالسعود دردرة

مرحبا بك في موقعك
نتمني ان نفيدك ونفيد الجميع
مع تحيات
محاسب/ ابراهيم ابوالسعود
himasaoud@yahoo.com

ابراهيم ابوالسعود دردرة

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

القصاصين الجديدة - الاسماعيليه - مصر

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ{1} الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ{2} الرَّحْمـنِ الرَّحِيمِ{3} مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ{4} إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ{5} اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ{6} صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ{7}
مرحبا بكم                 في موقعكم                ضيوفنا الكرام              مع تحيات                ابراهيم ابوالسعود
شكر خاص الي كل من ساهم في نشر الخير ومساعدة الغير وخاصة ( سلوتة - زهرة الاحلام ) علي مواضيعهم الرائعه والمتميزة وندعو الله خالصين لهم بالتوفيق وان يجزيهم الله خيرا وجعله في ميزان حسناتهم

لانشون بيتى

سلووتة
    سلووتة
    عضو ذهبي
    عضو ذهبي

انثى

لانشون بيتى Empty لانشون بيتى

مُساهمة من طرف Ø³Ù„ووتة الثلاثاء مارس 09, 2010 12:17 am

بسم الله الرحمن الرحيم

كل الستات الحلوين انا النهارده هقول طريقة لانشون سهلة اوووى بس بالتفصيل وده نظرا لانى جالى رسايل لأستفسار
    انا هقول المقادير والصور هنزلها كمان يومين اتفقنا

المقـــــاديـــــر

هتجيبى 3 حبات جبنة مثلثات اى نوع انا بستخدم لبنيتا بحبها عن اللافاش
    انا بحط اتنين مكعب مرقه دجاج فقط علشان اللى فى مصر مالحه اوى عكس الدول العربية
    3 فصوص ثوم
    3 حبهان بالعدد
    3 بيض
    3 ملاعق كبيرة دقيق
    نص كوب زيت
    رشه فلفل أسود

نضرب المقادير فى الخلاط ثم نضعهم فى كوبين من الاستالس المدهون بالزيت فى حمام مائى يعنى هاتى حله بغطاء وخلى الكوبيات جواها وغطى الحلة نتركه ساعه الا ربع يغلى خدى بالك من منسوب الميه بعد الفوران لحسن اللانشون يتبل ميه اوك

فى ملحوظه زغننه
    اللون الأحمر مالوش لزمه ولو حبة حطى رشه زغننه حجم حبة الفلفل الأسود لون مصرح بيه يتأكل
    العجينة هتنفش زى الكيك خلى الكوب ربعه فاضى

كمان ممكن تبدعى وتحطى فى زيتون أو قطع فراح مسلوقه أو قطع مشروم وواااااوووو رائع

منقول

الوقت/التاريخ الآن هو الأربعاء مايو 08, 2024 7:09 pm